LEGOLAND er kommet i vælten. En forælder, Nina Boesen, er kommet med en lang række kritikpunkter. AVISEN har forelagt LEGOLAND punkterne.
– Ud af alle de forlystelsesparker, vi har besøgt i sommeren 2023 (som er mange), er det Legoland Billund, der for både vores børns og vores egen vedkommende har været den absolut dårligste oplevelse.
Sådan indleder Nina sit opslag på Facebook, som er blevet delt af over 2.700 personer. Hendes første kritikpunkt går på billetprisen: 499 kroner pr. person, hvis man køber billetten ved indgangen.
– Langt de fleste af vores gæster køber billetter på vores hjemmeside, og det fremgår også ved vores billetkontor, at det er muligt at købe billetten på vores hjemmeside med rabat, siger pressechef i Legoland, Kasper Tangsig.
En anden del af kritikken går på ventetiden ved forlystelserne. Nina Boesen skriver, at hendes datter og far ventede i halvanden time ved en forlystelse. LEGOLAND oplyser, at man kan orientere sig løbende om ventetid.
– Det er altid muligt at se aktuelle ventetider i vores app og på skærme ved forlystelserne, og så har vi en række nyttige tips på vores hjemmeside om, hvordan man får mest ud af sit besøg i LEGOLAND, hvor der også er information om, hvornår der typisk er flest gæster i løbet af højsæsonen (www.legoland.dk/tips), forklarer Tangsig.
Hvis man vil springe den lange kø over, er det muligt at tilkøbe “Reserve & Ride”. Det mener Nina Boesen udstiller familier, som ikke har tilkøbt denne mulighed.
– Der er rigtig mange muligheder for at lave forskellige former for tilkøb, når man besøger LEGOLAND. Nogle vælger at købe en LEGO-æske, andre spiser på en af vores restauranter eller tager en overnatning på hotellet, og nogle vil hellere have kortere ventetid og tilkøber en “Reserve & Ride” til de udvalgte forlystelser, hvor denne mulighed tilbydes, siger Kasper Tangsig.
Nina Boesen peger på, at enkelte forlystelser var lukket, og andre kunne familien ikke prøve, da børnene ikke opfyldte højdekravene.
– Vi har gjort alle informationerne meget tilgængelige, og hvis man vil orientere sig om restriktionerne ved forlystelserne, er det meget let at finde informationerne på vores hjemmeside, i vores app og på skiltene ved forlystelserne, siger Tangsig.
LEGOLAND tager kritikken seriøst. De oplyser, at de vil forsøge at komme i telefonisk kontakt med Nina Boesen.
– Vi lytter til alle de henvendelser, vi får fra vores gæster, og vi laver naturligvis også løbende målinger, hvor vi generelt har en meget høj gæstetilfredshed i LEGOLAND. I forhold til den konkrete klage fra Nina har vi skrevet et svar til hende, og vi har forsøgt at få mulighed for at ringe hende op for at høre lidt mere om deres oplevelse.
Se hele Facebook-opslaget her: